Friday 20 April 2012

HATI YANG TIDAK PASTI

               Assalamualaikum
               tak jawab dosa,kalau jawab sayangg <3


Hi semua,memang lama gile vavi tak update blog aku yang memang tersedia hodoh macam tuan die ni.aku oun tak tahu nak burak ape.hmm haaaa.korang bacelah ayat bawah ni,aku pun tak tahu macam mane aku boleh jadi macam jiwang bangang sampai boleh buat ayat yang agak bangang macam kau.
                             

                                   


hati.?tiada siapa yang ambil peduli tentang perkara yang tak dapat dilihat dengan mata kasar.hati.?sering disakiti kerana manusia memang tidak puas dengan apa yang mereka ada.mengapa harus memikirkan tentang perasaan orang lain sekiranya menyakiti hati orang lain lebih memuaskan.?mengapa perlu ada perasaan sayang pada orang yang tak sudi.?mengapa perlu dipulangkan hati yang telah diberi.?tidakkah engkau terfikir bahawasanya hati itu telah hancur disaat kau memulangkannya.?hati.?
aku masih terfikir-fikir apa gunanya hati yang menyayangi tetapi tidak mampu untuk disayangi.mengapa perlu ada perasaan sayangg.?pedihnya hati apabila tidak disayangai.arghh.persetan sama itu semua.perlukah aku menjaga hati orang lain sedangkan hati aku dibiarkan terabai,hancur.?
mengapa perlu ucapkan perkataan sayang padahal kau tidak menyayangi.?mengapa berjanji akan membahagiakan padahal yang kau mampu hanyalah menghancurkan hati yang telah tersedia remuk.?banyak persoalan yang bermain difikiran disaat ini.mana perginya sayangg kau.?mana pergi segala janji yang telah  ditabur selama ini.?tidakkah kau terfikir tentang perasaan orang yang ditinggalkan.?tidak berfikir panjang sewaktu menabur janji,dengan senang hati memungkir janji.apa maknanya janji yang telah dikatakan bagi kau.?adakah ia hanya katakata manis yang hanya untuk menjaga hati.?kalau itu yang engkau fikirkan,aku tidak perlukan semua janjijanji manis yang hanya akan membahagiakan aku hanya untuk sementara.
orang selalu kata penantian itu satu penyiksaan,tetapi tidak bagiku kerana penantian itu satu perkara yang membahagiakan walaupun penantian aku hanya siasia.perpisahan itu yang menyakitkan,amat menyakitkan.mengapa terjadi perpisahan jikalau penyatuan hati itu lebih membahagiakan.?mengapa perlu mempermainkan hati yang menyayangi.?dimanakah belas kasihan manusia yang meninggalkan insan yang menyayangi.?manusia...penuh dengan tanda tanya,penuh dengan misteri,penuh dengan hasad dengki.hanya memungkir janji tetapi tidak ditepati.sudah lupakah pada janji yang telah dimeterai.?hati manusia hanya Tuhan yang boleh baca.mungkinkah disebalik penyiksaan ini tersorok satu kebahagiaan yang lebih menggembirakan.?tiada siapa dapat meramal.
love may be blind,but it can sure find its way around in the dark <3

No comments:

Post a Comment